Explore Romania – Part 2

Castelul de lut ~ Valea Zanelor

Am fost pe taramul zanelor! Zau! Si e in Romania!! In satul Porumbacu de Sus, pe la vreo 40 de km de Sibiu se afla Valea Zanelor unde nu de mult a fost ridicat primul castel din lut. Pe langa faptul ca ai putea zice ca e scos din filmul “The Hobbit”, povestea sa e una si mai interesanta: proprietarul  si-a indeplinit atat visul sau din copilarie de a avea un castel al sau, dar si de a ridica o casa de poveste pentru fiul sau , ceva diferit, plin de unicitate. Toata constructia castelului este realizata doar cu materiale naturale si dispune de 10 camere, fiecare avand  intrare proprie.

This slideshow requires JavaScript.

Si asta nu e tot! Daca doriti o experienta completa, castelul isi va deschide portile in curand pentru a servi drept pensiune! Deci, daca vrei sa petreci cateva zile intr-un taram de poveste urmareste pagina de mai jos pentru a afla mai multe detalii!

https://www.facebook.com/casteluldelut/

Tinutul Secuiesc

Ultima parte a calatoriei mele am petrecut-o in judetul Harghita, in asa-numitul Tinut Secuiesc. Pe langa drumul relativ lung pana in acel colt al tarii nu gasesc alt dezavantaj in a petrece o vacanta de poveste pe acele meleaguri. Tot ce am descoperit in acest tinut, de la peisajele ce te lasa cu gura cascata, la mancarea si oamenii minunati, m-au facut sa imi doresc sa ma intorc cat de repede posibil.

Am ales sa stau in Izvoru Muresului, o localitate ce se afla la cumpana dintre raul Mures si Olt, deoarece este cea mai potrivita daca vrei sa strabati toata aceea zona, fiind la o distanta rezonabila de toate atractiile turistice.

Daca ajungi intr-o astfel de zona este pacat sa nu te bucuri de privelistea oferita de colinele din imprejur, eu dedicandu-mi cateva ore bune drumetiilor pe munte ce mi-au oferit o panorama uimitoare a tinutului si unde, spre surprinderea mea, am vazut o multitudine de fluturi multicolori. Eu spun ca merita efortul, plus ca aerul este incomparabil cu cel din oras!

This slideshow requires JavaScript.

Dupa ce am descoperit imprejurimile, am mers sa vizitam faimoasele Chei ale Bicazului si Lacul Rosu, cele doua alcatuind una dintre cele mai mari rezervatii naturale ale Romaniei. Despre aceste locuri nu este prea mult de spus, imaginile vor vorbi de la sine si sper sa va ofere macar o parte din gura  de aer proaspat pe care mi-au oferit-o mie si de care cu totii avem nevoie din cand in cand!

This slideshow requires JavaScript.

Un alt loc din Harghita unde merita cu siguranta sa ajungeti este Odorheiu Secuiesc, un municipiu cu un aer cu adevarat special, ce aduce cu faimoasele orase nemtesti. Am avut norocul ca atunci cand am ajuns orasul sa fie in mijlocul unui festival traditional, ceea ce ne-a oferit ocazia sa-l descoperim intr-un cadru mai dinamic.

Inainte sa ne intoarcem acasa ne-am oprit si in Praid, supranumitul tinut al sarii, pe langa care  nu am putut trece fara sa ne oprim sa vizitam Salina Praid. Drumul pana in interiorul salinei te poate pune putin la incercare, intrucat trebuie sa mergi cam 5-10 min printr-un tunel luminat doar de farurile autobuzului care te conduce pana in fata intrarii. Dar in momentul in care ajungi inauntru uiti complet de drum cand vezi varietatea de lucruri pe care le poti face. Pe langa micile magazine de suveniruri si mesele ce ti se pun la dispozitie pentru a lua masa, exista chiar si un mini aventura parc (cu tiroliane si toate cele) si un mic parc de distractii pentru copii. De asemenea, exista si un wellness centre unde poti sa faci exercitii si in acelasi timp sa inhalezi aerul atat de benefic daruit de salina.

Cam asa s-a incheiat calatoria mea prin Romania de vara asta si deja abia astept sa vina urmatoarea! Voi pe unde ati fost vara asta? 🙂

 

 

Leave a Reply

